Gadījumu izpēte: Attīrīts ūdens transports (jahtas, laivas un motorjahtas) ar pacelšanas maisiem, ko izmanto komerciālie nirēji

Batimetrija / Ūdenstilpju gultnes uzmērīšana

Nogrimuša ūdens transporta, piemēram, jahtu, laivu un motorjahtu, atgūšana var būt sarežģīts un sarežģīts uzdevums. Tomēr, izmantojot pacelšanas maisus un komerciālo nirēju zināšanas, ir iespējams droši un efektīvi pacelt šos kuģus. Šajā esejā mēs pētīsim ūdens transporta gadījumu izpēti, kas ir veiksmīgi atgūti, izmantojot pacelšanas maisus un komerciālo ūdenslīdēju palīdzību.

1. gadījuma izpēte: 2018. gada augustā 70 pēdu motorjahta nogrima jahtu piestātnē Maiami, Floridā. Tika konstatēts, ka jahta atrodas vairāk nekā 60 pēdu dziļumā, un tradicionālās atveseļošanās metodes tika uzskatītas par pārāk riskantām jahtas svara un ierobežotās vietas jahtu piestātnē dēļ. Lai paceltu jahtu virszemē, kopā ar specializētiem pacelšanas maisiem tika atvesta komerciālo ūdenslīdēju komanda. Pacēlāja maisi tika piestiprināti pie jahtas korpusa un piepildīti ar gaisu, pamazām paceļot kuģi uz virsmas. Visa operācija tika veiksmīgi pabeigta divu dienu laikā, un jahta tika aizvilkta uz remontu.

2. gadījuma izpēte: 2019. gada jūlijā 45 pēdas gara buru jahta nogrima Karību jūrā pēc ietriekšanās rifā. Jahta tika atrasta vairāk nekā 100 pēdu dziļumā ūdenī, padarot tradicionālās atkopšanas metodes neiespējamas. Tika ievesta komerciālo ūdenslīdēju komanda, kā arī pacelšanas maisi, kas spēj pacelt līdz 200 tonnām. Pacēlāja maisi tika piestiprināti pie jahtas ķīļa un piepildīti ar gaisu, pamazām paceļot kuģi uz virsmas. Visa darbība tika pabeigta trīs dienu laikā, un jahta tika aizvilkta uz tuvējo jahtu piestātni, lai veiktu remontu.

3. gadījuma izpēte: 2020. gada jūnijā Viskonsinas štatā ezerā nogrima 30 pēdas gara zvejas laiva. Tika konstatēts, ka laiva atrodas vairāk nekā 40 pēdu dziļumā, un tradicionālās atgūšanas metodes nebija iespējamas kuģa dziļuma un svara dēļ. Tika ievesta komerciālo ūdenslīdēju komanda, kā arī pacelšanas maisi, kas spēj pacelt līdz 20 tonnām. Pacēlāja maisi tika piestiprināti pie laivas korpusa un piepildīti ar gaisu, pamazām paceļot kuģi uz virsmas. Visa darbība tika veiksmīgi pabeigta vienas dienas laikā, un laiva tika aizvilkta, lai veiktu remontu.

Secinājums: šie gadījumu pētījumi parāda pacelšanas maisu efektivitāti un daudzpusību nogrimuša ūdens transporta atgūšanā. Paceļamo maisu izmantošana un komerciālo nirēju zināšanas var padarīt nogrimušo kuģu atgūšanas procesu vieglāku, drošāku un efektīvāku. Rūpīgi piestiprinot un piepūšot pacelšanas maisus, komerciālie ūdenslīdēji var kontrolēt pacelšanās ātrumu un novērst turpmākus kuģa bojājumus. Turklāt paceļamo maisu izmantošana ļauj atgūties situācijās, kad tradicionālās metodes nav iespējamas. Ar paceļamo maisu un komerciālo nirēju palīdzību nogrimušo ūdens transporta līdzekļu īpašnieki var ātri atjaunot savus kuģus vislabākajā stāvoklī.

Atsauces:

  1. "Zemūdens atgūšana un glābšana: rokasgrāmata jūras operācijās izmantotajām metodēm un tehnoloģijām." autors Eds Stetsons. McGraw-Hill izglītība, 2011.
  2. “Zemūdens glābšanas operācijas: rokasgrāmata nāves cienītājiem.” autors Džons Lipmans. Naval Institute Press, 1993.
  3. "Komerciālā niršana: slēptās nozares atklāšana." autors Maikls V. Anžs. Pacific Underwater Press, 2008.

Runājot par nogrimušā ūdens transporta atjaunošanu, ir svarīgi atcerēties, ka tas nav tik vienkārši, kā nospiest pogu “Atsaukt”. Tomēr ar paceļamo maisu un komerciālo nirēju palīdzību ir iespējams šos kuģus atkal izcelt uz virsmas un dot tiem otru iespēju. Un kas zina, varbūt kādu dienu ar tādu pašu paņēmienu izdosies atgūt leģendāro pazaudēto pilsētu Atlantīdu!