Jūrniecības nozare pēta jaunas robežas, un liela formāta piedevu ražošana (LFAM) rada viļņus. Iedomājieties rūpnīcu, kurā izturīgas, zemas apkopes izmaksas ir augstas blīvuma polietilēna (HDPE) laivas 3D drukā, izmantojot progresīvas robotizētas sistēmas. Mūsu nesenajā analīzē ir aplūkota tieši šāda uzņēmuma iespējamība, īpaši izmantojot CEAD Group robotu roku tehnoloģiju (Flexbot).
Kāpēc HDPE? Kāpēc 3D drukāšana?
HDPE jau tiek novērtēts darba laivās un komunālajos kuģos tā neticamās izturības, raksturīgās peldspējas, nulles korozijas un minimālās apkopes dēļ. Apvienojot šo izturīgo materiālu ar LFAM, tiek piedāvātas vilinošas iespējas:
Bezprecedenta dizaina brīvība: izveidojiet sarežģītas korpusa formas un integrētas funkcijas bez tradicionālajām veidnēm.
Automatizācija un efektivitāte: potenciāls samazināt darbaspēka izmaksas un saīsināt ražošanas izpildes laiku.
Ilgtspējība: izmantojiet HDPE pārstrādājamību un samaziniet atkritumu daudzumu salīdzinājumā ar atņemšanas metodēm.
Pielāgošana: piedāvājiet pielāgotus risinājumus ātrāk.
Izaicinājumu pārvarēšana: lai gan potenciāls ir milzīgs, ceļojums nav bez šķēršļiem:
HDPE šķērslis
Lielu HDPE struktūru drukāšana ir ļoti sarežģīta ievērojamu deformācijas un adhēzijas problēmu dēļ. Panākumi ir atkarīgi no specializētiem materiāliem (piemēram, CEAD optimizētais HDPE) un precīza procesa kontrole, īpaši siltuma pārvaldība, kas ir galvenais apsvērums atvērtām robotu šūnām.
Strukturālā integritāte: ļoti svarīgi ir nodrošināt stabilu slāņu savienojumu un vispārēju struktūras stabilitāti, kas ir līdzvērtīga tradicionālajām metodēm.
Ekonomiskā dzīvotspēja: Lai efektīvi konkurētu, lieliem sākotnējiem ieguldījumiem LFAM sistēmās ir nepieciešama augsta izmantošana un spēcīga tirgus stratēģija.
Normatīvie ūdeņi: lai pierādītu atbilstību jūrniecības standartiem (piemēram, CE marķējums Eiropā) jaunam ražošanas procesam, ir nepieciešama stingra pārbaude un dokumentācija.
Uzņēmumi, piemēram, CEAD, risina šos izaicinājumus, izstrādājot specializētas robotu sistēmas (Flexbot), optimizētus HDPE materiālus un īpašus jūras lietojumu centrus (MAC), lai pierādītu šo koncepciju. Tādi projekti kā to 6 m HDPE prototips un lielais prāmis demonstrē iespējas plašā mērogā.
HDPE laivu 3D drukāšana ar robotiku ir tehniski iespējama, taču tai ir vajadzīgas ievērojamas zināšanas materiālu zinātnē, procesu inženierijā un kvalitātes kontrolē. Tas ir drosmīgs solis ceļā uz automatizētāku, pielāgojamāku un potenciāli ilgtspējīgāku laivu ražošanas nākotni. Procesa apgūšana un orientēšanās normatīvajā vidē būs atslēga, lai pilnībā atraisītu šīs tehnoloģijas potenciālu.
Kādas ir jūsu domas par 3D drukas nākotni jūrniecības nozarē?
#3DPdrukāšana #ApiedevuRažošana #LFAM #MJūrniecība #BLaivu būve #kuģu būve #HDPE #Robotika #AAutomatizācija #Inovācija #Aautomatizācija #Inovācija #STMADfaktTP5ilgtspējība #inženierzinātnes